سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عکاسی تبلیغاتی راز رسیدن به فروش

نظر

عکاسی مهم ترین عنصر و ضروری ترین نیاز هر تبلیغ برای انواع پوسترهای تبلیغاتی ، بیلبوردها و... می باشد چرا که عکس بیانگر خصوصیات ، ویژگی های مثبت و... یک محصول می باشد.

به عبارت بهتر عکاسی به صورت کاملا بی صدا و بدون نیاز به زبانی برای بیان کردن ، می تواند تمامی آنچه که شما می خواهید به مخاطبانتان القا کنید را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

عکاسی تبلیغاتی یکی از مهم ترین نقش ها را در تبلیغات شما ایفا می کند و این هدف را دنبال می کند تا بتواند برای چند ثانیه حس خوب را به تماشاکنندگان تبلیغ القا کند.

این روزها به دلیل تنبلی افراد برای خواندن مطالب مختلف بسیاری سعی دارند تمام آنچه که نیاز است تا مخاطبان بدانند را در قالب عکس به آن ها نشان دهند به صورتی که مخاطبان بعد از دیدن عکس به جواب سوال هایی احتمالی که ممکن است برایشان پیش آید ، برسند.

تا به اینجا مقدمه ای کلی در خصوص نقش عکس در جلب توجه افراد پرداختیم اما در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چطور می توان به وسیله عکاسی اصولی به فروش رسید.

تمام هدف هر شخصی رسیدن به فروش از راه های مختلف می باشد اما گاهی برخی روش ها می توانند میانبری باشند که ما را سریع تر به فروش می رسانند ، پس استفاده از عکس تبلیغاتی را می توان یک راه میانبر برای رسیدن به فروش دانست.

چطور به وسیله عکاسی تبلیغاتی می توان به فروش رسید ؟

مهم ترین هدفی که در عکس های تبلیغاتی به آن پرداخته می شود نشان دادن ویژگی های یک محصول می باشد به نوعی که به مخاطب این حس القا شود که نیاز به آن محصول را دارد که این عمل به وسیله بولد کردن خصوصیات یک محصول صورت می گیرد.

اینستاگرام به دلیل ویژگی های بی نظیری که این روزها بین همگان دارد باعث شده بین افرادی که در یک حوزه مشخص کار می کنند رقابتی پنهانی شکل گیرد طبعا برنده این رقابت افرادی هستند که عکس های با کیفیت از محصولاتشان را در صفحه خود قرار دهند.

عکس های تبلیغاتی معمولا با پس زمینه های تک رنگ و یا شفاف هستند که با توجه به سوژه این پس زمینه انتخاب می شود با این حال هر شخص و یا شرکتی فوت و فن های مختص به خود را دارد تا به بهترین شکل سوژه را به همگان معرفی کند و شخص بیننده را مجذوب محصول نماید تا وی به صورت ناخودآگاه وسوسه شود و خرید را انجام دهد پس سعی کنید ویژگی های محصول خود را بزرگ جلوه دهید تا به فروش برسید.

نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی

 برای گرفتن یک عکس مناسب نیاز است تا یک سری نکات شاید ریز اما به شدت کاربردی رعایت شوند تا خروجی کار دقیقا همان چیزی باشد که ما تصورش را می کردیم.

عمق میدان : همانطور که در طی مقاله به آن اشاره شد مهم ترین دلیل استفاده از عکاسی تبلیغاتی بزرگ نمایی کردن محصول می باشد پس یک عکاس حرفه ای و کار بلد باید بتواند مهم ترین هدف عکس را به شکلی کاملا درست به مخاطب نشان دهد.

ترکیب بندی درست : یک عکاس حرفه ای و کار بلد باید بتواند فضا ، اشکال و.. را به شکلی کاملا مرتبط با محصول تنظیم نماید و یک هارمونی خاصی را بین محصول ، فضا و وسایلی که در محیط قرار دارند ایجاد کند.

استفاده از سایه : استفاده از سایه در عکاسی امری دلخواه است و بنا به سوژه های عکاسی متفاوت می توان از آن استفاده کرد ، در اینجاست که عکاس باید بداند در چه مواقعی به صورت درست از سایه استفاده کند.

تفاوت عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی در چیست ؟

بین این دو سبک عکاسی سه تفاوت عمده وجود دارد که هر شخص و یا شرکتی می تواند بنا به نیاز خود از آن استفاده کند.

اولین تفاوت بین این دو سبک از عکاسی را هدف از عکس ها رقم می زند به این شکل که هدف از عکاسی صنعتی نشان دادن ماهیت محصول و همچنین برندسازی از محصول می باشد اما هدف از عکس تبلیغاتی ترغیب مخاطب برای خرید است.

دومین وجه تمایز این دو نوع عکاسی در سبک آن ها می باشد همانطور که در پاراگراف قبل به آن اشاره شد عکاسی صنعتی به دنبال نشان دادن برند یک محصول است و به هیچ وجه هدف فروش را دنبال نمی کند.

سومین وجه تمایز را نیز مخاطبان هدف رقم می زنند معمولا مخاطبان هدف عکاسی صنعتی یا همان تجاری شرکت ها و یا خرده فروشی هایی هستند که آن محصول را می فروشند اما در مقابل مخاطبان عکس تبلیغاتی خریداران مستقیم آن محصول خاص هستند.

انواع عکاسی تبلیغاتی

از عکس های تبلیغاتی می توان در حوزه های مختلف کاری استفاده کرد و تنها محدود به یک یا چند فیلد کاری مشخص نیستند پس جای نگرانی نیست شما صاحب هر کسب و کاری که باشید می توانید از خدمات مجموعه ایران مایند استفاده کنید.

عکاسی از پوشاک ، عکاسی از غذا ، عکاسی از سبک زندگی ، عکاسی از محصول زیر مجموعه ای از عکس های تبلیغاتی هستند که شما بنا به حوزه کاری خود می توانید از آن بهره ببرید.

استودیو عکاسی تبلیغاتی ایران مایند

مجموعه ایران مایند با داشتن بیش از یک دهه حضور فعال در این زمینه توانسته است نظر مشتریان خود را جلب کند تفاوتی ندارد در کجای ایران باشید استودیو ایران مایند پذیرای محصولات شماست تا از سوژه های شما بهترین عکس برداری را انجام دهد.

کافیست وارد این صفحه شوید و با ما ارتباط باشید و با دیدن نمونه کارهای مجموعه زمان خود را برای پیدا کردن شرکت هایی که خدمات عکاسی تبلیغاتی را ارائه می دهند هدر ندهید.

ایران مایند با هدف مشتری مداری ، تعرفه عکاسی تبلیغاتی خود را متناسب با بودجه شما عزیزان تنظیم کرده است پس جای نگرانی در این خصوص نیست.

منبع : https://iranmind.net/