سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عکاسی خودرو

نظر

عکاسی خودرو از آن سبک عکاسی هاست که تا اشک عکاس را درنیاورد آرام نمی‌گیرد. حالا شاید برایتان سوال پیش‌آمده باشد که چرا این‌گونه مقاله را شروع کردیم؟ عکاسی تبلیغاتی از اتومبیل به‌خاطر براق بودن بدنه ماشین و انعکاس زیاد قلق های خودش را دارد. خواستیم از همان اول حواستان را حسابی جمع نکات آموزشی مقاله کنید. آماده‌اید برای یک آموزش جامع؟

 عکاسی خودرو به درد چه کسی می‌خورد؟

 اول این‌که عکاسی از خودرو برای خیلی‌ها یک تفریح به حساب می‌آید. بعضی‌ها عاشق به نمایش کشیدن هیبت و جذابیت ماشین‌های لاکچری هستند.

 دسته دوم که به‌دنبال عکاسی تبلیغاتی از ماشین هستند فروشندگان خودرو و نمایشگاه دارها هستند. این افراد باید برای به رخ کشیدن ماشینی که برای فروش گذاشته‌اند سنگ تمام بگذارند. ناسلامتی سود کلانی پشت هر معامله است.

 می‌رسیم به دسته سوم از کسانی که به عکاسی خودرو نیاز دارند. کلکسیون دارهای عزیز که عاشق ماشین‌های کلاسیک هستند هم جزو این گروه اند. این نوع ماشین‌ها خوراک‌شان پس‌زمینه‌های بافت قدیمی شهر است.

 سه نکته طلایی در عکاسی خودرو را یادتان نرود.

 حواستان به نورپردازی باشد.

فکر نکنید که هر چه نور بیشتری به ماشین بتابانید جذاب‌تر و براق‌تر می‌افتد. اتفاقاً دراین‌صورت نتیجه می‌شود یک عکس سوخته درب‌وداغان. با نور و سایه بازی کنید و از نورهای تندوتیز صرف‌نظر کنید.

 تنظیمات دوربین یادتان نرود.

عکاسی حرفه‌ای از خودرو نیازمند یک تنظیم درست‌وحسابی دوربینتان است. یادتان نرود که ایزو و وایت بالانس و سرعت شاتر و غیره را با توجه به شرایط صحنه و رنگ‌ها تنظیم کنید. نکته نکته و بازهم نکته اینجاست که دوربین را روی حالت اتوماتیک عکس‌برداری نگذارید. عکاسی تبلیغاتی از خودرو نیازمند تنظیمات حرفه‌ای دستی است.

از زوایای مختلف عکس بگیرید.

احتمالاً هر نمایشگاه ماشینی وب‌سایت یا صفحه اینستاگرامی‌ دارد و صددرصد هم مخاطبان مجازی‌اش دوست دارند از سیر تا پیاز محصولی را که تصمیم به خریدش دارند، ببینند. پس در عکاسی از خودرو باید زوایای جذاب ماشین را جستجو و عکاسی کنیم. حالا اگر می‌خواهید به‌طورکلی بدانید چه زوایایی را باید عکاسی کنید بیایید تا برایتان بگویم.

 اولین کار عکاسی سه رخ از ماشین است. کمی زاویه‌دار پارکش کنید و طوری کادر تان را ببندید که بیست درصد کادرتان را جلوی ماشین پر کند و بیست درصد دیگر را پهلوی ماشین.

 عکس دوم به رخ کشیدن دیتیل است. کل صفحه را باید با لوگوی ماشین، چراغ، فرمان، سیستم صوتی و دنده و یا تودوزی ماشین پر شود.

حالا وقت آن است که به‌صورت لانگ شات عکس ماشین را بگیرید. کمی هم روی بلندی بروید که بتوانید تمام نقاط ماشین را به‌خوبی نشان دهید.

عکس بعدی باید از داخل ماشین باشد. نمایش تمام قسمت داشبرد به‌همراه زیبایی فرمان حرف اول را می‌زند. یادتان نرود گاهی خلاقیت و کادرهایی متفاوت هم در عکاسی خودرو می‌تواند جذابش کند. اگر می‌خواهید درباره‌ی عکاسی تبلیغاتی خودرو جامع‌تر بدانید مقاله عکاسی خودرو را از دست ندهید.